Pile KÖR azért született meg, mert munkám során észrevettem, hogy a gyerekek sokkal jobban szeretnek teljesen benne lenni a játékban. Ehhez járult hozzá Paul E. Dennison módszertana, mely kifejezetten a mozgás általi tanulást és tapasztalást helyezi a középpontba. Ezlért játszuk ezt a játékot úgy hogy mi magunk vagyunk a bábuk és játékosok. Vagyis teljesen belemerülünk, teljes testünkkel mozogva érezve tapasztalva meg a játékot és az örömet.
A Pile játékok, bár elsődlegesen gyerekeknek készültek, de kiválóan alkalmasak felnőttek csapatépítő játékaihoz, tréningekhez. A témák picit mások, a színek és formák adottak csak a feladat más picit. Görgess az oldal aljára és megtalálod az ötleteket!
Pile szimpla KÖR
Helyezzük a társasjáték alapot a padlóra és döntsük el ki lesz a kezdő játékos. Akár úgy hogy ki dobja a legnagyobb számot a dobókockával. Az első játéko dob, lép és végrehajtja az utasítást a KÖR-ön, amire lépett. És jön a következő szépen sorban mindenki.
Áthúzott kör: kimaradsz egy körből
Nyíl előre: lépj előre annyit amennyit a szám mutat!
Nyíl hátra: lép vissza annyit amit a szám mutat
Aki mellé áll a szerencse, az hamar végigér a pályán és nyer a többiek viszont többet dobhatnak a nagy dobókockával. A KÖR-höz bármilyen további feladatot rendelhetünk kerativitás szerint.
Pile TIPP:
- a PIle KÖR -ökön lévő egyszerű szimbólumok segítenek abban, hogy a játékosok szabályokat, kudarcot, szerencse örömét vagy a pech rossz érzésének elbírását és kezelését tanulják.
- felnőttek és kiskamaszok pedig önismereti munkában átélhetik az életvonalon haladás érzését, annak megállásaival, elakadásaival és keresztülszáguldásával akár. A játék közben megfigyelt érzések és testérzetek fontos önismereti témákat és kérdéseket mutatnak meg.
Figyelemfejlesztés PILE KÖR-rel:
- Rendeljünk minden színhez egy egy feladatot, melyet a KÖR-re lépve végre kell hajtani. Pl. piros – 4 taps, kék- forgás a tengelyünk körül, sárga: ugrálás, zöld- mond egy évszakot. A feladatok számát mi hatérozhatjuk meg életkor és tudászint szerint. A játékosoknak a játék mellett meg kell jegyezniük és tartaniuk kell a szabályokat és a szín KÖRökhöz rendelt feladatokat.
- Nehezítve a feladatot: a szín KÖRökhöz folytatólagos feladatot vagy sorozatot is adhantunk pl. piros számoljunk – mondd a következő számot! Vagy következő hónapot! Igy már a menóriát is használjuk.
- Használhatunk hozzá Brain Gym kártyákat és gyakorlatokat is. A megfelelő színű kártyákat tegyük a KÖR-ökre és indulhat a játék. Természetesen az első KÖR-ön mindenki PACE-be kerül!
ÉRZELMI oldás és munka Pile KÖR segítségével:
- A KÖR alapokra tehetünk érzelmi kártyákat, érzéseket megnevező vagy mutató kártyákat és ezekre lépve beszélgethetünk róluk.
- De használhatunk megerősítéseket, átbeszélve vagy csak felolvasva. A játék során össze is gyűjthetjük őket és így egy kerek átdolgozható témát kapva, melyet kineziológiai oldásban feldolgozhatunk vagy átbeszélhetük.
- Vagy a Dixit kártyákat téve a KÖR-ökre alkothatjuk meg saját történetünket.
Pile Kör BARÁTKOZÓS játék
Ideális a strandon kora délután Hogy is csináljam? Fogj egy Pile KÖR társast és néhány résztvevőt. Válasszátok ki kik vagy mik képviselik a játákosokat ( lehettek ti magatok is, de választhattok avatárt is mindenféle dolgokból amik körülöttetek vannak) . És akkor a szabályok: dobtok és léptek. Aki pirosra lép mondd egy finom ételt és hogy miért szereti, a kéken egy undit, zöldön egy vicces dolgot,a sárgán pedig valami fontosat magáról. Közben figyeljetek a jelekre, mert gyorsan előre lehet jutni, megrekedni vagy épp visszacsúszni a játékban. Mindenesetre a végére sok mindent tudtok majd egymásról.
Ha szeretnéd kimpróbálni és még több játék ötletet hallani gyere el a Pile Játék Workshopra: Pile Játék Workshop
Pile KÖR – Csapatépítő és training játékok
A felnéttekben lakó gyermekhez zsólnka ezek a játékok. A gyerekek még természetes módon tudnak megnyílni és kapcsolódni, feloldódni egy egy játékban. Ha egy trainingben a gyermeki ének felélednek, azok játkossága és kíváncsisága vidámabbá és nyitotabbá teszik a napot. Ezek a játékok erre hívnak, nyitnak és segítenek.
Ismerkedő KÖR
Lépjük a társas kezdő pontjára, dob és lép. A színekre lépve mondjunk el valamit magunkról: pl kék- kedvenc állatom, vagy ha lehetnék milyen állat lennék, zöld: amiben jó vagyok, sárga: amit keveset tudnak rólam, piros: életem számokban ( hány éves vagyok, hány gyerekem van, hány szoba van az otthonomban, hány éve dolgozom itt stb.)
MEGÉRKEZŐ KÖR
Dobj és lépj! Nézd meg a KÖRt, ahová értél! Milyen érzés? Jó helyen vagy? Mit mond neked ez a hely? Továbbmennél? Léphetsz (akciójelek) vagy várnod kell( akciójel: áthúzott kör). Hol állnál, hova mennél legszívesebben?
A PROJEKT
Gondolj a projektre,amin dolgozunk. És áll arra a KÖR-re ami a legjobban kifejezi a helyzeteted, szerepedet a projektben. Vagy amelyik érzésre hív. Amikor mindenki beállt a helyére, nézzük meg ki hol áll, miért van ott és hogy érzni magát. Majd megbeszélve rendezzük át, ami nem jó hogy a végén mindenki jól legyen és hasznosnak érezze szerepét, helyét a projektben.