+36 70 600 8946 kiss.orsolya@pile.hu

Pile KÖR játékok leírása

Pile KÖR  azért született meg,  mert munkám során észrevettem, hogy a gyerekek sokkal jobban szeretnek teljesen benne lenni a játékban. Ehhez járult hozzá Paul E. Dennison módszertana, mely kifejezetten a mozgás általi tanulást és tapasztalást helyezi a középpontba.  Ezlért játszuk ezt a játékot úgy hogy mi magunk vagyunk a bábuk és  játékosok. Vagyis teljesen belemerülünk, teljes testünkkel mozogva érezve tapasztalva meg a játékot és az örömet.

A Pile játékok, bár elsődlegesen gyerekeknek készültek, de kiválóan alkalmasak felnőttek csapatépítő játékaihoz, tréningekhez.   A témák picit mások, a színek és formák adottak csak a feladat más picit. Görgess az oldal aljára és megtalálod az ötleteket!

Pile szimpla  KÖR 

Helyezzük a társasjáték alapot a padlóra és döntsük el ki lesz a kezdő játékos. Akár úgy hogy ki  dobja a legnagyobb számot a dobókockával. Az első játéko dob, lép  és végrehajtja az utasítást a KÖR-ön, amire lépett.  És jön a következő szépen sorban mindenki.

Áthúzott kör: kimaradsz egy körből
Nyíl előre: lépj előre annyit amennyit a szám mutat!
Nyíl hátra: lép vissza annyit amit a szám mutat

Aki mellé áll a szerencse, az hamar végigér a pályán és nyer a többiek  viszont többet dobhatnak a nagy dobókockával. A KÖR-höz bármilyen  további feladatot rendelhetünk kerativitás szerint.

Pile TIPP: 

  • a PIle KÖR -ökön lévő egyszerű szimbólumok segítenek abban, hogy a játékosok szabályokat, kudarcot, szerencse örömét vagy a pech rossz érzésének elbírását és kezelését tanulják.
  • felnőttek és kiskamaszok pedig önismereti munkában átélhetik az életvonalon haladás érzését, annak megállásaival, elakadásaival és keresztülszáguldásával akár. A játék közben megfigyelt érzések és testérzetek fontos önismereti  témákat és kérdéseket mutatnak meg.

Figyelemfejlesztés PILE KÖR-rel:

  1. Rendeljünk minden színhez egy egy feladatot, melyet a KÖR-re lépve végre kell hajtani. Pl. piros  – 4 taps, kék-  forgás a tengelyünk körül, sárga: ugrálás, zöld- mond egy évszakot.  A  feladatok számát mi hatérozhatjuk meg életkor és tudászint szerint. A játékosoknak a játék mellett meg kell jegyezniük és tartaniuk kell a szabályokat és a szín KÖRökhöz rendelt feladatokat.
  2. Nehezítve a feladatot: a szín KÖRökhöz folytatólagos feladatot vagy sorozatot is adhantunk pl.  piros  számoljunk – mondd a következő számot! Vagy következő hónapot! Igy már a menóriát is használjuk.
  3. Használhatunk hozzá Brain Gym kártyákat és gyakorlatokat is. A megfelelő színű kártyákat tegyük a KÖR-ökre és indulhat a játék. Természetesen az első KÖR-ön mindenki PACE-be kerül!

ÉRZELMI oldás és munka Pile KÖR segítségével:

  1. A KÖR alapokra tehetünk érzelmi kártyákat, érzéseket megnevező vagy mutató kártyákat és ezekre lépve beszélgethetünk róluk.
  2. De használhatunk megerősítéseket, átbeszélve  vagy csak felolvasva. A játék során össze is gyűjthetjük őket  és így egy kerek átdolgozható témát kapva, melyet kineziológiai oldásban feldolgozhatunk vagy átbeszélhetük.
  3.  Vagy a Dixit kártyákat téve a KÖR-ökre alkothatjuk meg saját történetünket.

 

Pile Kör BARÁTKOZÓS játék

Ideális a strandon kora délután 🙂 Hogy is csináljam? Fogj egy Pile KÖR társast és néhány résztvevőt. Válasszátok ki kik vagy mik képviselik a játákosokat ( lehettek ti magatok is, de választhattok avatárt is mindenféle dolgokból amik körülöttetek vannak) . És akkor a szabályok: dobtok és léptek. Aki pirosra lép mondd egy finom ételt és hogy miért szereti, a kéken egy undit, zöldön egy vicces dolgot,a sárgán pedig valami fontosat magáról. Közben figyeljetek a jelekre, mert gyorsan előre lehet jutni, megrekedni vagy épp visszacsúszni a játékban. Mindenesetre a végére  sok mindent tudtok majd egymásról.

Ha szeretnéd kimpróbálni és még több játék ötletet hallani gyere el a Pile Játék Workshopra:  Pile Játék Workshop

Pile KÖR – Csapatépítő és training játékok

A felnéttekben lakó gyermekhez zsólnka ezek a játékok. A gyerekek még természetes módon tudnak megnyílni és kapcsolódni, feloldódni egy egy játékban.  Ha egy trainingben a gyermeki ének felélednek, azok játkossága és kíváncsisága  vidámabbá és nyitotabbá teszik a napot. Ezek a játékok erre hívnak, nyitnak és segítenek.

Ismerkedő KÖR

 Lépjük a társas kezdő pontjára, dob és lép.  A színekre lépve mondjunk el valamit magunkról: pl kék- kedvenc állatom, vagy ha lehetnék milyen állat lennék, zöld: amiben jó vagyok, sárga: amit keveset tudnak rólam, piros: életem számokban ( hány éves vagyok, hány gyerekem van, hány szoba van az otthonomban, hány éve dolgozom itt stb.)

MEGÉRKEZŐ KÖR

Dobj és lépj! Nézd meg a KÖRt, ahová értél!  Milyen érzés? Jó helyen vagy? Mit mond neked ez a hely? Továbbmennél? Léphetsz (akciójelek) vagy várnod kell( akciójel: áthúzott kör).  Hol állnál, hova mennél legszívesebben?

A PROJEKT

Gondolj a projektre,amin dolgozunk. És áll arra a KÖR-re ami a legjobban kifejezi a helyzeteted, szerepedet a projektben. Vagy amelyik érzésre hív. Amikor mindenki beállt a helyére, nézzük meg ki hol áll, miért van ott és hogy érzni magát. Majd megbeszélve rendezzük át, ami nem jó hogy a végén mindenki jól legyen és hasznosnak érezze szerepét, helyét a projektben.

Ha szeretnéd kimpróbálni és még több játék ötletet hallani gyere el a Pile Játék Workshopra:  Pile Játék Workshop