+36 70 600 8946 kiss.orsolya@pile.hu

Mozgásfejlesztés és idegrendszerérlelés

Komplex mozgásterápia és Brain Gym

Kulcsár Mihályné féle módszer/ Delacato módszere és az EDU-K Brain Gym rendszerével

Az idegrendszeri érési zavar tünetei a gyerekek 25-30 százalékánál jelentkeznek már iskolás kor előtt, illetve az alsó tagozatban. Fejlesztés a tanulási nehézségek  megelőzésére és oldására szolgál. Dislexia, disgráfia és diskalkulia kezelése. Olvasási problémák segítése, idegrendszerérlelés mozgásos gyakorlatokkal, melyek a viselkedésszabályozásra  is hatnak.

Tünet lehet:

  • ügyetlen, „kajla” a gyermek mozgása
  • hárítja a kapaszkodást, mászást, nem szeret lépcsőn lemenni, nem tud váltott lábbal lelépni a lépcsőn
  • elutasítja az egyidejűleg többféle figyelmet igénylő feladatokat
  • extrém ingerkereső magatartás jellemzi (pörgések, lecsúszások, hintázás lehetőségének túlzott keresése)
  • veszélyérzet hiánya vagy éppen ellenkezőleg, túlzott óvatosság, félelem
  • nehezen tanul meg vagy nem tud kerékpározni, nem tudja a pedált folyamatosan hajtani
  • kibújik az egyensúlyozással járó feladatok alól
  • a sportágak elsajátításában nincs sikerélménye: úszás, korcsolyázás, síelés, küzdősportok
  • kerüli a finommozgásokat: nem szeret festeni, rajzolni, gyöngyöt fűzni
  • gondot jelent a gombolás, cipőfűzés stb.
  • rossz térbeli tájékozódás (akár ismerős helyen is eltéved)
  • könnyen elterelődik a figyelme vagy éppen egy dolognál hosszan letapad
  • nem szeret képeskönyvet nézegetni
  • nehezen tanul mondókát, téves ütemben tapsol hozzá
  • lehet impulzív vagy agresszív vagy az ellenkezője: túlzottan csendes, visszahúzódó

Az idegrendszer érésének segítésére többféle módszer is kidolgozásra került és megtalálható hazánkban is. Egy azonban közös bennük: mozgással célzott mozgásos gyakorlatokkal és tornákkal építik ki az idegpályákat. Ehhez a munkához idő és türelem kell. Hiszen sokszor kell ismételni a gyakorlatokat meghatározott sorrendben ahhoz, hogy célt érjünk. Brain Gym és KMT gyakorlatok és tornák és mozgásos foglalkozások során is ezt tesszük, játékokkal kiegészítve. A gyakorlatok új mozgásmintákat adnak és aktiválják a kognitív funkciókat.

 

Fejlesztés folyamata:

 

Mozgásfelmérés – egyéni vagy kis csoportos formában

Egyéni felmérés keretében különböző mozgások és játékos feladatok elvégzését kérjük a gyerektől, illetve megfigyeljük őt feladathelyzetben.

Csoportos felmérés esetén 2-4 gyerek végez vezetett gyakorlatsort, mely alapján ki tudjuk szűrni, kinek lehet szüksége  részletesebb vizsgálatra és egyéni terápiára vagy javaslatot teszünk csoportos mozgásfejlesztésre.

Első felmérés és iskolaérettségi vizsgálat időtartama 60-90 perc + 30 perc konzultáció a szülővel.

 

Fejlesztési terv, gyakorlatsor – avagy otthoni mesés feladatok

Az egyéni felmérést követően kidolgozunk és megtanítunk egy egyéni mozgássort, mely mindkét módszer gyakorlatait tartalmazza (és e-mailben elküldjük a szülő részére).

Ezeket kisebb gyerekek esetében egy mesébe  ágyazzuk, hogy több motivációt adjunk. Ezek naponta elvégzendő feladatok és kb. 10-15 percet vesz igénybe a gyakorlásuk, azonban a hatékonyság szempontjából elengedhetetlen, hogy az agyat naponta érje ez a célzott stimuláció a blokkolt területek működésének újra tanításához. A közös mese-kaland elvégzése kedvezően hat a szülő gyerek kapcsolatra is.

 

Kontroll találkozók

A fejlődést minden hónapban kontroll vizsgálatokon figyeljük meg és sor kerül egy Brain Gym balance-ra is a fejlődés elősegítésére és a stresszek oldására.

Akkor változtatunk a gyakorlatokon,  ha látjuk a változást, viszont a mesét mindig tovább visszük, melyet szintén  megtanítunk és e-mailben elküldünk.

A kontroll találkozók időtartama: 45-60 perc

A fejlődés üteme minden esetben eltérő, addig nem lépük tovább, míg az adott gyakorlat nem megy tökéletesen. Tapasztalatok szerint a folyamat időtartama kb. 1 év.

 

Fontos tudnivalók

 

  • Egyéni
  • Felmérés 60-90 perc
  • Kontroll havonta: 45- 60 perc
  • Bejelentkezés szükséges

Segítségre van szüksége?

Több információra van szüksége?